blog

blog

štvrtok 25. augusta 2022

HNIEZDO ORLA KRÁĽOVSKÉHO II

Chlapci z Canonu mali slabšiu chvíľku a na fotenie vzdialeného hniezda Orla kráľovského mi požičali z gruntu nové objektívy RF 600 mm, RF 800 mm a RF 1200 mm. Spolu s extendermi to robilo dohromady takmer 60 000 euro. Sú ľudia, čo by mi nepožičali ani ten extender. Tiež som si mohol vyskúšať foťáky R5 a R3. Podmienky boli extrémne. Fotili sme tristo metrov vzdialené hniezdo. Pre pracovníkov ŠOP uvádzam, že sme stáli na krajnici okresnej cesty. Bolo 34 stupňov a neuveriteľné vlnenie teplého vzduchu. Začal som s osemstovkou a vymenil na nej oba extendery. Nebol som spokojný a tak som prešiel na tisícdvestovku a znovu vymenil extendery: 2x-ový nebol nič moc ale za to 1.4x-ový sadol presne. Fotky boli ostré a vykreslené. Bol čas skúsiť R5 ktoré má dvojnásobné rozlíšenie. Výsledok bol ale sklamaním. Vrátil som sa k R6. Kombinácia R6 + RF 1200 mm + Ext. 1.4x sa pre mňa ukázala ako víťazná. Ohnisková vzdialenosť dlhšia o viac ako tisíc milimetrov ( viac ako meter ) oproti zostave, ktorú používam denne priblížila orlíka v hniezde priam dokonale. 




Rodičia ako vždy sedeli na stromoch v okolí alebo si len tak lietali vzduchom.





Na prvý pohľad bolo jasné, že mama už v hniezde bola. Mláďa malo mäsom napchatý hrvol až do prasknutia. 























Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára