blog

blog

piatok 13. júna 2014

SKALIAR MODRÝ

Posledné májové týždne som sa vrátil do školských lavíc a zdokonaloval sa v španielčine v Malage na juhu Španielska. Je nad slnko jasnejšie, že keď som v škole nesedel, tak som fotografoval. Prakticky v centre mesta, na hradbách blízkeho Castilla som objavil hniezdiaci pár Skaliara modrého.
Stačilo mi sedieť na okraji hradného múru. Obidvaja pred tým ako zaleteli k hniezdu ešte prileteli ku mne ako keby sa prexvedčiť, že im odo mňa nehrozí nebezpečenstvo. Už boli vycvičení, lebo okolo idúci turisti boli k hniezdu ešte bližšie. Je pravda , že žiadny z nich ani netušil o existencií hniezda.
Samička sa približovala až na tri štyri metre k môjmu stanovišťu. Ako sa neskôr ukázalo, hniezdo komplet celá rodina opustila už po troch dňoch. Šťastie praje pripraveným. Večne hladné mlaďatá potrebovali svoje a tak sa rodičia točili pred hniezdom každé dve tri minúty. Malú ukážku je možno vidieť na priložených fotografiách.
 



 

 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára