blog

blog

pondelok 14. júla 2014

LESNÝ POŽIAR

To posledné čo človek na dovolenke potrebuje, je lesný požiar. Z prvého obrázku je zrejmé, že sme si nemohli nevšimnúť, že sa v blízkom lese práve chystá nová atrakcia pre turistov.

 
Sadli sme do auta a začali sme hľadať miesto odkiaľ by sme mali lepší výhľad a hlavne viac vzduchu. Na blízkom kopci spolu s ostatnými čumilmi sme mohli sledovať zásah hasiacich helikoptér. Hasič sa po španielsky povie fakt kúlovo: BOMBERO. Oheň sa šíril z areálu vojenskej základne do borovicového lesa smerom k pieskovej dune, o ktorej píšem v inom blogu. Helikoptéry naberali vodu do bambi vakov a opakovane nalietavali ponad požiar a vylievali vodu na miesta, kde to bolo najviac potrebné.
 
 

 


 

Požiar zvládli a tak som na druhý deň mohol pozrieť spôsobené škody. Vyliezol som na dunu a bez problémov z nej zliezol na druhej strane dolu do lesa. Po asi pol kilometri som došiel k ostatnému plotu s nápisom: vojenská zóna, zákaz vstupu. Zlé bolo, že som bol z opačnej strany plota. Teda vo vnútri vojenského priestoru. Bolo jasné , že na miesto požiaru sa nedostanem. Urobil som zopár fotiek a vracal som sa po vlastných stopách k dune a potom po jej okraji až k miestu, kde duna pohltila okrem lesa už aj ten ich armádny plot. Príroda si našla cestu ako hru na vojnu nehrať.
 

 
 
 


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára