blog

blog

pondelok 13. októbra 2014

ZVERNÍK DUDÍN

Safari hotel Dudín sa nachádza uprostred oplotenej obory o rozlohe 500 ha. Dĺžka plotu je cca 14 km. Keď som sa rozhodoval pre návštevu tohoto areálu, prirodzene sa vo mne tĺkli dva prístupy. Ten fotografický sa tešil, že kam sa pozriem, tam budú pokojné stáda zveri ako na safari v Afrike. Ten druhý sa obával aby tam neboli tie otupené obézne "hospodárske zvieratá" z nejakej farmy. Zverník však nie je prezverený. Počty jeleňov, danielov, muflónov a diviakov nie sú premrštené. V areály sa nachádza tiež množstvo líšok a nájde sa aj Mačka divá. Množstvo druhov lesného vtáctva tiež poskytuje možnosť zažiť zopár pekných chvíľ v lese. Vzhľadom na prebiehajúce poľovačky zvieratá vedia, že človek je nenásytný predátor a adekvátne sa k nemu aj chovajú. Pri spozorovaní auta alebo postavy alebo pri zavetrení pachu človeka sa všetky druhy okamžite zdvihli a odbehli na veľkú vzdialenosť. V dobrom zmysle slova reálne hrozí, že počas postriežky na posede alebo prechádzky lesom a lúkami nemusíte zahliadnuť tie hore spomínané stáda. Zábavné je, že človek musí vyvinúť primerané úsilie aby dosiahol nejaké výsledky vo fotografovaní alebo love. Len na ukážku nám domáci spomínali, že istý poľovník sa snažil dostať  vyhliadnutého jeleňa štyri roky a nakoniec strelil iného. Šanca nafotiť a uloviť je však samozrejme vyššia ako v otvorenom lese. Viac na www.hunt.sk
Prvý krát som vyrazil v sobotu do rannej prízemnej hmly tesne po svitaní. Babie leto zúrilo už od rána a aj napriek oparu bolo príjemne teplo.
Bažanty poľovné vstávali asi skôr lebo už zháňali niečo na zjedenie.
Vyrazil som smerom na lúky na východe areálu. Predpokladal som, že slnečné lúče vytvoria v hmle zlatú atmosféru a aj to vyšlo.
Srnce poskakovali hore dolu ako klokany. 
Celú dobu ma sprevádzal miestny exot - vykastrovaný jeleň Rudo.V rannom svetle vyzerá ozaj romanticky. Neustále dupotal a fučal a kazil mi náladu. Má vo zvyku zjesť gumené časti áut. Všetky autá preto musia parkovať za elektrickým ohradníkom. V opačnom prípade sa môže stať, že ráno bude auto bez stieračov. Rudo je proste závislý na gume.
Po rozplynutí hmiel sa ukázali kvetmi a burinami obsypané lúky. Na fotkách to vyzerá podstatne lepšie ako čerstvo pokosená lúka alebo sýto zelené obilniny.

 
Safari hotel Dudín je v pozadí
Táto mladá samička nemá ešte zlé skúsenosti s človekom. Nechala ma prísť k sebe až na 20 metrov a potom som ju sledoval polhodinu pri prechádzke lesom. Jej samotnej budem venovať ešte jeden blog.
 Výbava jednoročného muflóna hore aj dolu svedčí o jeho dobrej kondícií.
Ako som postupoval ďalej, dostal som sa do lesa a tam sa mi ukázal kapitálny daniel.
Dopoludňajšiu vychádzku som zakončil na posede na spodnom okraji svahu. Mal som výhľad na rozľahlú lúku a časom na ňu vyšli skupinky jeleňov.


 
"Zlatý" jeleň nehazardoval a držal sa ako prikovaný tesne pri lese. Nechcel aby jeho pýcha visela niekde na stene ako trofej poľovníka.
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára