blog

blog

sobota 25. júla 2015

POZOR NA ŽELANIA

Pozor na želania. Môžu sa ti splniť. Pozerali sme na stádo jeleňov Axis alebo v angličtine výstižne pomenovaných Spotted deer - Jeleň bodkovaný alebo škvrnitý. Ležali v tráve neďaleko jedného z desiatok malých napájadiel národného parku UDA WALAWE. V tomto parku sú tieto inak hojné jelene dosť zriedkavé a tak som bol rád, že sme ich objavili. Boli však natoľko pasívne, že som nahlas vyslovil želanie aby k nim niekto pobehol aby sa zdvihli. Samozrejme nikto sa tam nehrabal splniť moje želanie. Poodišli sme, pozreli si blízke okolie a znovu sa vrátili. Jelene tam ešte stále ležali. V tom z blízkych kríkov vykukla hlava vodiacej slonice. Za ňou postupne z bušu vyšlo celé stádo. Div sa svete, namierili si to rovno k stádu axisov. Pomaly sa blížili. Niektoré lane očividne znervózneli a zdvihli sa. Ako sa slony približovali, tak vyskočili a odbehli všetci príslušníci bodkovaného stáda. Slony bez záujmu prešli okolo. Ja som im adresoval výčitku, že som chcel aby sa jelene len zdvihli a nie aby ich úplne rozohnali. Zase sa mi ale potvrdilo pravidlo: Pozor na želania. Môžu sa ti splniť a niekto tam hore ti pošle ťažkú kavalériu.

 
 
 





 

 
 
 
 
 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára