blog

blog

pondelok 10. apríla 2017

BARCELÓNSKE PAPAGÁJE

Nedá sa nevšimnúť si rýchlo a zbesilo liatajúce papagáje v uliciach Barcelony. Sú nepôvodné a rozšírili sa tam pravdepodobne po úteku zo zajatia alebo ich chovatelia v minulosti vypustili naschvál. Zaujímavé je, že sa neosídlili lesy ale parky a ulice stredomorských miest. Dokonca sú aj v londýnskych parkoch. Miernej zime sa prispôsobili a potravy majú dosť. Ľudia ich prikrmujú. Nechcel som fotky z kŕmidiel atak som sa rozhodol skúsiť fintu zo subtrópov. Našiel som si strom z medonosnými kvetmi a druhý s nejakými bobuľami a čakal. Finta nesklamala. Vždy sa objaví nejaký stravník. Od jašteríc, vtákov, cez veveričky až po vegetariénske netopiere. V Barcelone je možné vidieť často dva druhy papagájov Menší mních zelený pochádza z južnej Ameriky a väčší Alexander malý, ktorý  pochádza z Afriky a Ázie. Oba druhy sú odolné a neprieberčivé.
Chvíľu som pozeral po včelách a čmeliakoch. Kecám. Pozeral som po exotických babách.. Potom priletel prvý papagáj a už som sa venoval len jemu. Preberal jeden kvet za druhým a vyberal z neho len tú sladkú časť. Lupeňmi kvetov zaprasil celý chodník. 








Keď mal dosť, trochu si odpočinul na priľahlej borovici. Potom preletel na suchý strom a odtrhol vetvičku. Vedel som, že stavia hniezdo. Sledoval som ho na vedľajšie námestie a na obrovskej tuji bolo nie jedno ale tucet hniezd. Boli posplietané do veľkej kolónie. Africké snovače si robia podobné.


 Podľa notoricky známych veží v pozadí sa dá rozpoznať, že námestie kde majú hniezdo je hádam najrušnejšie miesto v Európe. Je to námestie Sagrada Familia so svetoznámym Gaudiho chrámom.

 Stačilo chvíľu počkať a aj ostatné páry prilietali s vervičkami a prikladali ich k dielu.


K tomuto stromu som nemusel chodiť ďaleko. Bol  vedľa tuje s hniezdami. Alexandre prileteli v páre a hneď sa pustili do olovrantu. Vyberali si len najlepšie kúsky a zvyšky bobúľ hádzali rovno na stôl miestneho predavača suvenírov. Nebol z toho najšťastnejší. Vydržal kým dofotím a až potom sa zahnal aby ich odplašil.













Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára