blog

blog

štvrtok 13. apríla 2017

PYRENEJE

Hlavným dôvodom návštevy Katalánska, samozrejme okrem náročného štúdia španielčiny a miestnych zvykov, boli európske supy. V Európe máme štyri trvalo žijúce druhy. Všetky majú svoj domov hlavne na poloostrove, ktorému dalo meno práve Pyrenejské pohorie. To sa ťahá v dĺžke 430 km od Atlantiku až po Stredomorie. Hlavný hrebeň dosahuje výšku takmer tri a pol kilometra. Tak vysoko som ale namierené nemal. Išiel som len do predhoria. Stretnúť sme sa mali neskôr. Až o desiatej a tak som sa ráno poprechádzal po údolí a odfotil nejakých miestnych pacharitov.



 Drozd plavý
 Pinka obyčajná
 Mlynárka dlhochvostá
 Sýkorka belasá
 Hadiar krátkoprstý
 Žltochvost domový
 Strnádka lúčna
 Straka čiernozobá
 Haja tmavá a jej hniezdo




 Prechádzal som okolo miestnych usadlostí.

 Projektu dalo meno miesto v horách - Buseu.
Všetky supy sú na hranici vyhynutia pre miznúce pôvodné biotopy. Ich nezastupiteľnú úlohu v divokej prírode, v človekom pretvorenej a obhospodarovanej krajine už nikto nepotrebuje. Ja som sa mohol na vlastné oči presvedčiť o výsledkoch projektu BUSEU. Hlavným cieľom snáh ľudí okolo Jordiho Canuta je zachrániť tieto tvory aj pre budúcnosť. Viac si môžete pozrieť na www.buseu.es . Okrem iného poskytujú aj možnosti fotografovania zo štyroch krytov. Treba povedať, že luxusných. Jordi prišiel na aute plnom mäsa a kostí z bitúnku. Po úvodnom informačnom  brífingu rozhadzovali návnadu všade pred kryty.  Stretli sme sa tam pekne pestrá vzorka. Dve portugalky, po jednom španielovi a  američanovi a ja.
Kryt s polopriepustným sklom.


Zopár Supov bielohlavých na seba nenechalo dlho čakať. Prileteli ešte počas rozdeľovania návnady. Keď sa chlapi vzdialili priletelo ich asi dvesto. Zbesilo žrali všetko, čo našli.



 

 Potom prileteli aj Supy tmavohnedé

Po nich Bradáne žltohlavé.




 Nakoniec prišli aj Zdochlináre biele. Mali sme šťastie. Prileteli z Afriky asi pred týždňom
Tu sú všetky štyri druhy na jednej fotografií. Mne sa to nezdá až také výnimočné ale všetci okolo boli z toho až nemiestne nadšení. Niečo asi na tom bude.

 Pár Lišiek hrdzavých sa objavoval priebežne. Asi vždy keď dostali hlad. 
V budúcom blogu  rozoberiem podrobne ako to celé prebiehalo.









Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára