blog

blog

utorok 23. októbra 2018

LABUŤ SPEVAVÁ

V roku 2013 mi z neznámeho dôvodu skolabovala pamäťová karta. Čo sa môže pokaziť, to sa aj pokazí. Keby sa odporúčala už pri vložení do fotoaparátu, bral by som to ako nepríjemnú udalosť a kúpil si novú. Karta sa však celý deň tvárila ako funkčná a až po zaplnení a vložení do čítačky nahlásila error. Pokiaľ by šlo o  bežné fotenie, zase by som sa zmieril s osudom a fotky oželel. V ten deň som ale v NP Seewinkel fotil Labute spevavé. Druh, ktorý sa u nás bežne nevidí. Oproti bežným labutiam hrbozobým zo Štrkovca sa líšia žltým zobákom a výrazným hlučným spevom. Hniezdi hlavne na severe Európy a je to čistý vegetarián. V našich zemepisných šírkach sa pohybuje len v čase migrácie z a do Afriky. Na našom území býva pozorovaných slabých 2 až 6 kusov za celú zimu. Častejšie sa dá vidieť v Maďarsku alebo Rakúsku. Tento rok som si kúpil zase novú pamäťovú kartu a ako bonus som k nej obdržal ročnú licenciu na program, ktorý dokáže vydolovať informácie z pokazených kariet. Aplikoval som nástroj a po piatich rokoch som priviedol na svet fotografie Labutí spevavých. Teraz viem prečo som pokazenú kartu hneď nevyhodil.















Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára