blog

blog

štvrtok 25. októbra 2018

RUJA V MALÝCH KARPATOCH

Lesy Malých Karpát sú plné danielej zveri. Minulé roky sme boli fotografovať danieliu ruju v Bielych Karpatoch a na Pálave. Tentokrát som obdržal pozitívne referencie o hrebeni zvanom Žľaby nad rozsiahlymi lúkami v doline nad Lozornom. Už kilometer pred cieľovou destináciou bolo počuť rochkanie. Keď som vošiel do lesa, nebol problém nájsť skupinky samíc obkolesených nadržanými samcami. Nedôverčivo si ma prezerali. Sadol som si do tieňa na okraj lesa. Nemaskoval som sa. Mal som výhľad na les aj na lúky. Sledoval som práve malú čriedu v lese, keď mi po okraji lúky prebehla líštička. Za ňou sa rozpačito krčila druhá črieda patriaca statnému paroháčovi. Keď líška vybehla ďalej na lúku, pochytať si nejaký hmyz, črieda sa odhodlala vyjsť na svetlo. Motali sa okolo veľkého dubu. Hľadali žalude medzi zlomenými vetvami. Na moje prekvapenie sa líška vrátila a daniele na to zareagovali tým, že vyprázdnili priestor. Odkráčali späť do lesa. Dobre mi tak. Mohol som sa venovať líške.
























Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára