blog

blog

nedeľa 21. septembra 2014

MODRÁK

Záhorie nebolo doteraz cieľom mojich výletov a ani som netušil, že nejaké Jakubovské rybníky existujú.  Na jar som sa dočítal, že si trstinu okolo jedného z nich vybral za hniezdisko Slávik modrák. Nahral som si jeho hlas a vyrazil. Zaparkoval som pri hrádzi a vydal sa kráčať po nej. Po 20-30 metroch som sa zastavil a pritajil. Po piatich minútach som pustil hlas modráka a po ďalších dvoch som mal sto jeho fotiek. Poletoval okolo mňa v trstine a hľadal soka. Dokonca si potom sadol aj na konáre malého stromu priamo nado mnou. Testosterón s ním lomcoval a tak nebral ohľad na šmíraka v tŕstí. Jediné čo ho zaujímalo bolo nájsť súpera a vyhnať ho zo svojho rajónu. Údaje z internetu hovoria, že na Slovensku hniezdi 30 - 50 párov. Veľmi vzácny úlovok za tak málo námahy. Tento modrý poklad som videl prvý krát v živote. Keď sa darí, tak sa darí.

 



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára