blog

blog

utorok 9. septembra 2014

TERITÓRIUM

Teritoriálne správanie zvierat je bežný model riešenia životných problémov. Spočíva v tom, že si jedinec zaberie nejaký priestor v krajine, v lese, úsek na rieke alebo potoku. Jedného dňa som fotografoval interakciu viacerých druhov vtákov na plytčine Neziderského jazera. Dominovala v nej Volavka popolavá, ktorá okato dávala najavo, že všetky ryby v jazere sú  súčasťou jej teritória a patria iba jej. Otravovala čajky, potápku a aj kormorána už pri malom  náznaku ich úspechu v love. 


V tom však priletela Beluša veľká a usadila sa vo vode asi 20 metrov od vtáka - teroristu. Bola podstatne urastenejšia a tak som si pomyslel, že došiel do rajónu väčší frajer a teror skončí.

Chvíľu to vypadalo, že obe strany dodržujú prímerie a lov oboch pokračoval. V tom sa na hladine objavila Užovka obojková. Nechápal som čo tam robí. Musela byť slepá.
 Netrvalo dlho  a Beluša si ju všimla. Potom to už šlo ako po masle. Zaútočila a zmocnila sa hada. Útok zaregistrovala aj Volavka popolavá a hneď dala najavo, že si nárokuje na úlovok. Beluša začala unikať vo veľkom oblúku s Volavkou v pätách. Hada mala omotaného okolo zobáku.

Volavka rezala oblúk a bola očividne rýchlejšia a Belušu doháňala. Nemyslel som, že to dôjde až do full contactu. Na moje prekvapenie Volavka priamo zaútočila a zrazila Belušu do vody. Útok už ďalej nepokračoval. Volavka však hada nezískala. Stačilo jej, že si ochránila rajón. Nezachytil som ako had dopadol. Na fotografiách útoku už nie je. Možno ho Beluša narýchlo prehltla alebo pri útoku zo zobáku vypadol. Keď nebol vážne zranený, možno sa aj oslobodil.
 
 

 
 
 
Jasné K.O. a víťazom je: Volavka popolavá

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára