blog

blog

piatok 8. septembra 2017

FURKOTSKÁ DOLINA II

Aj v tejto doline bolo celý deň extrémne teplo. Teplý vzduch sa vlnil tak výrazne, že všetky fotky boli buď úplne alebo miestami rozmazané. Tento krát som musel triediť zvlášť pozorne. Fotografie vyzerali ako maľované štetcom. Oproti minulému roku, kedy sa pekne ukázali svište a kamzíky sa pásli len vo vysokých výškach, sa mi ukázala rodina kamzíkov. Prvý krát som mal možnosť pozorovať tohtoročné mláďa. Dostal som sa k nim až na vzdialenosť 30 metrov. Celú dobu o mne vedeli. Dovolili mi priblížiť sa. Svište naopak na mňa vypiskovali len z horných polôh doliny. Ale neukázali sa. V jeden moment na hodnú chvíľu stíchli. To bolo vtedy, keď nám nad hlavou preletel Orol skalný.
Do doliny sa dá ísť peším výstupom so Štrbského plesa cez pásmo lesa a kosodreviny alebo lanovkou na Solisko a pokračovať krátkym pochodom cez kosodrevinu priamo do skalnatého terénu.

Z hornej časti doliny je vidieť Kriváň z netradičnej strany.
Prvý vzájomný pohľad. Vitaj, už o tebe vieme.

 Orol skalný
























Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára