blog

blog

streda 13. septembra 2017

VEĽKÁ STUDENÁ DOLINA

Človek stojí na rázcestí pri Rainerovej útulni a rozhoduje sa do ktorej zo studených dolín pôjde. Veľká je nekonečne dlhá a menej stŕma. Malá je síce kratšia ale s beštiálnym stúpaním. Nakoniec som sa rozhodol pre Veľkú. Čakalo ma 5 hodín hore a o niečo menej späť. Celý deň na nohách. 
Malá Studená dolina musí počkať na budúce.
V spodnej časti doliny som prechádzal veterný polom  kombinácii s kalamitkou podkôrneho hmyzu. Potom nasledoval hustý ihličnatý les a nad ním pásmo kosodreviny. 



Krivonos smrekový



Hlučný kŕdeľ krivonosov sa stratil okamžite ako sa objavil Krahulec.
 Jastrab Krahulec


 Orešnica perlavá šikovne rozoberala šišku.








Laň sa po celý čas približovania sa k nej ani nepohla. Len na mňa uprene zírala.


Priamo na horskom chodníku sa mi zamotalo pod nohy pravdepodobne mláďa Plcha lieskového. Je to nočný tvor a tak neviem čo tam robil.



 Dlhé pleso
 Svišť vrchovský tatranský bol veľmi ďaleko. Vôbec na mňa nereagoval. 


jedno z troch Sesterských plies


 Kamzíky vrchovské tatranské sa pokojne pásli a vedeli o mne veľmi dobre.









Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára