blog

blog

sobota 16. septembra 2017

SMRŤ EMBLY

V decembri minulého roku som písal o plánoch reintrodukcie Losa mokraďového do slovenských lesov. V letných mesiacoch tohoto roku som písal zase o tom, že po malej povodni na rieke Ipeľ sa losy dostali z aklimatizačnej obory. Podarilo sa nám po malom pátraní losa Merga a losicu Emblu znova objaviť a aj nafotiť. Obaja boli v poriadku. Svieži a zdraví. O mesiac neskôr, trinásteho septembra bolo ale všetko inak. Podľa GPS obojku sa Embla už tri dni nehýbala. Chvíľu trvalo kým ju našli. Pohľad na ňu bol srdcervúci. Ležala v kríkoch sama a úplne mŕtva. Po obhliadke bolo jasné, že s najväčšou pravdepodobnosťou ju  zabil medveď. Za ten rok čo som sa okolo nej točil som si k nej vytvoril vzťah. Je to smutný koniec jedného charizmatického tvora ale na strane druhej som rád, že si mohla užiť dobrodružstvo slobody divokého zvieraťa. Ovdovelý Merg sa okamžite pohol zo stanovišťa, ktoré obývali niekoľko mesiacov. Ide smerom na západ. Snaží sa nájsť novú družku. Blíži sa ruja a určite bude mať tendenciu ukojiť si nepokoj v duši a v slabinách. Treba len dúfať, že nenarazí na vlkov, iného medveďa alebo na " dobrého" človeka.






Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára