blog

blog

streda 20. septembra 2017

JELENIA RUJA

Nasledoval som sporadické jelenie ručanie hlboko do smrekového lesa. Ešteže to bolo prevažne na hrebeni. Za obrovským lánom Pŕhlavy dvojdomej som zrazu zbadal veľké parohy. Hneď som išiel k zemi a potom som si našiel lepšie miesto. Statný jeleň práve likvidoval porast. Ukazoval svoju dominanciu. Lane ležiace okolo sa tvárili, že ich to nezaujíma. Na ne som si musel dávať väčší pozor. V čase ruje je jeleň "slepý a hluchý". Hliadku prevezmú lane. Až keď k nim jeleň pristúpil s novou ozdobou na parohoch sa lane zodvihli. Jeleň sa ihneď sklonil k miestu kde ležali, nasal vône a začal flemovať. Žiadna z nich však nebola rujná. Ešte si musel počkať. Aspoň že čas od času zaručal. Najprv len niekam hlbšie do lesa. Chrbtom ku mne. Napokon sa ale predviedol v plnej sile rovno do objektívu.




















Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára