blog

blog

nedeľa 11. októbra 2020

V DOLINE SANU VIII

Vybral som sa z domku veľmi skoro ráno. Ešte som si na brehu Sanu ani nerozbalil sedenie, nevyrobil maskovanie a nepostavil statív a v jesennej hmle sa objavil mladý Jeleň hôrny. Prechádzal rieku smerom k môjmu brehu. Sotva sa brieždilo a koryto bolo prikryté hmlou. Už bol za polovicou toku. Nemohol ma vidieť. Stál som za stromom a fotil ho z ruky. Ako sa objavil, tak sa aj stratil. Mohol som pokračovať v rozbaľovaní stanovištia. Potom som tam sedel niekoľko ďalších hodín. Ako vždy som fotil ryby a hmyz loviace vtáky na brehu aj vo vode. . Okolo ôsmej sa objavil Medveď hnedý. Pekný. Statný. Pomaly preskúmaval protiľahlý breh. Pozeral po lieskových orechoch. Pohyboval sa od liesky k lieske a dočahoval spodné konáre. Lieskovce bral rovno do papule. Chrúmal ich aj so škrupinou. Asi boli ešte mäkké. Samozrejme som sa hneď začal obzerať po lieskach na mojom brehu. Boli tam nejaké ale nevidel som na nich žiadne orechy. Len Kolibkárik čipčavý a Sýkorka bielolíca mi poletovali nad hlavou. Medveď tu asi už bol. Odľahlo mi. Nerád by som sa s ním pobil o hrsť lieskovcov. Pred jeho príchodom som už aj špekuloval, že pôjdem do domku ale pozorovanie ma motivovalo zostať. Dobre som urobil. Objavila sa asi meter dlhá Užovka stromová. Nechcel som na brehu moc tancovať. Urobil som len zopár snímkov. Približne dvesto. Zopár. No a na záver prišiel vrchol dňa. Pred deviatou ráno. Po prúde priplávala Vydra riečna. Práve lovila. Potápala sa a spod kameňov vyberala niečo pod zub. Dokonca sa jej podarilo uloviť malú rybu  tesne vedľa mňa. Rovno pred objektívom ju aj zjedla.

Jeleň hôrny






Rybárik riečny
Trasochvost horský

Volavka popolavá



Vodnár potočný







Medveď hnedý

Sýkorka bielolíca
Kolibkárik čipčavý
Užovka stromová












Vydra riečna








Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára