blog

blog

utorok 19. januára 2021

VYDRICA

Vydrica je potok tečúci mimoriadne vzácnou časťou Malých Karpát. Pramení pod vrchom Biely kríž, preteká vzácnym územím Bratislavského lesoparku, Mlynskou dolinou a po sedemnástich kilometroch sa vlieva do Dunaja. Celé povodie potoka je extrémne zaťažované turistickým ruchom. Sú dni, keď to vyzerá tak, že je tam celé hlavné mesto. Aj napriek týmto handicapom je 32 štvorcových kilometrov povodia plné divokých zverov. Od bezstavovcov cez ryby, obojžívelníky, plazy a vtáky až po cicavce. Nie vždy som so sebou mal fotoaparát a tak sa mi nepodarilo odfotiť všetko, čo som mal možnosť pozorovať. Motal som sa po kopcoch okolo snáď tisíckrát ale zísť dolu ma nenapadlo. Ľudia okolo brehov potoka ma vždy odradili. Zákaz vychádzania však vyhnal ľudí každého druhu všade do lesoparku. Všade kam sa teraz pohnem, sú cyklisti, psíčkari a dokonca aj celé rodiny. Aj na tých najskrytejších miestach. Je úplne jedno do akej húštiny zájdem. Všade natrafím na pestrofarebné bundy. Preto som sa rozhodol, že je čas poprechádzať sa popri brehu. Opakovane. Niekedy som síce mal problém dostať neznámeho z fotiek ale napokon to stálo za to.




Oriešok hnedý

Mlynárka dlhochvostá
Sýkorka bielolíca

Stratené jelenča, možno sirota.

Žlna sivá
Veverica stromová

Kačica divá



Muflon lesný


Slávik červienka
Sýkorka hôrna
Diviak lesný
Drozd čierny

Sýkorka belasá

Brhlík lesný
Srnec lesný
Jeleň hôrny


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára