blog

blog

sobota 9. januára 2021

Z KRYTU V POHORÍ TRÍBEČ

Dva roky, lepšie povedané dve zimy som bol v kontakte s domorodcom z pohoria Tríbeč. Na hrebeni má malý kryt. Po dohode s poľovným hospodárom pred ním príležitostne umiestni zrazenú zver. Dravce zo širokého okolia si to nemôžu nechať ujsť a to je príležitosť pre fotografa. Podarilo sa mi prísť až teraz. Na tretiu zimu. Aj keď to, čo práve prežívame, sa zimou nazvať nedá. Je to niečo krátke medzi jeseňou a jarom. Nevadí. Aspoň neomrznem. Usadil som sa v kryte. Diviak už tam čakal. Niekde za krytom sa po hodine čakania ozýval Myšiak hôrny. Sadol si obďaleč na strom a skúmal situáciu. Je trpezlivý a dokáže čakať aj hodiny. Rád si overí či je situácia bezpečná. Počká si, keď si na návnadu sadne iný myšiak, krkavec alebo straka a až potom priletí na hostinu. Aj teraz tomu bolo tak. Priletela však samička Jastraba lesného. Myšiak jej dal dvadsať sekúnd a rozhodol sa konať. Nedbal na moje protesty a odohnal ju. Ani jej nedovolil začať žrať. Videl som to už viackrát a tak ma to neprekvapilo. Predtým by som vsadil na jastraba. Teraz vždy na myšiaka. Ona bude musieť počkať až keď sa väčší "pes" nažerie. 



Samica Jastraba lesného pri prílete zlomila dlhé steblo trávy tak, že mi až do konca fotografovania dokonale zavadzalo. 


Myšiak hôrny

















Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára