blog

blog

štvrtok 20. októbra 2022

BIELA KAMZICA

Ako som už písal, kamzíky boli priďaleko. Sledoval som bočný hrebienok, keď som zbadal kamzíka  ako po jeho hrane schádza dolu. Možno to bolo aj kilometer ďaleko. V jednom mieste som zbadal podozrivý pohyb. Niečo nezvyklé sa zabelelo medzi skalami. Zaostril som a zbadal JU. Najvzácnejšiu tatranskú kamzicu. Biely exemplár. Ležala medzi kameňmi a trčala jej len hlava. Už som z nej nespustil oči. Raz sa predsa musí postaviť. Bolo tam riziko päťdesiat na päťdesiat, že zájde za hranu hrebeňa a nenafotím nič. Po pár minútach sa postavila a predviedla sa v celej kráse. Stála a kontrolovala situáciu. Potom sa pustila dolu svahom. Kráčala dolu medzi kameňmi a smerovala k žľabu, ktorý poskytoval chladný tieň aj cez poludnie. Zmizla mi za skalami. Prakticky okamžite sa z druhej strany približovala skupina kamzíkov. Bola medzi nimi svetlá samička s mláďatom. Vie sa o nej, že je dcérou bielej kamzice. Ona už mala pri sebe klasicky sfarbené hnedé kamzíča. Výnimočný biely gén sa pravdepodobne vytráca. Len dúfam, že sa mi ju v budúcnosti podarí nafotiť z blízka.















Belka






Svetlejšia dcéra bielej kamzice.


1 komentár: