blog

blog

pondelok 10. októbra 2022

ŠAKAL ZLATÝ

Primárnym cieľom misie KOPAČKI RIT bola jelenia ruja. V tomto smere som prepadol. Paradoxne sucho vytlačilo jelene do lesa. Mokrade ovládli vysoké a tvrdé buriny, traviny a tŕstie. Tam veľa stravy nebolo. Keď som sa snažil natlačiť do hustého lužného lesa, všade na mňa zazerali miestni poľovníci. Každý pozemok s odstupom kilometra dvoch bol označený tabuľou ako lovecký revír. Skoro v každom sa nachádzal tzv. Lovački dom. Skúšal som v nich nájsť kontakt ale nedarilo sa mi. Nikto nebol prístupný mi pomôcť. Odhaduje sa, že v lokalite žije až 1500 jeleňov. Strelcov tam bolo tiež asi toľko.  ale nikto ani z nich nebol ochotný. Našťastie sa mi hneď prvý deň podarilo pozorovať Šakala zlatého. Z lode. Moja prvá reakcia bola, že vidím nejakú divnú líšku. Ale hneď potom mi to došlo. Môj prvý šakal. V priebehu ďalších dvoch dní som mal ešte dve pozorovania. Zase z lode a potom z auta. Jeden bol plachý hneď ušiel. Druhý bol úplne v pohode. Pozeral na nás z brehu a vôbec sa nebál. Tretí bol bojazlivý a tajil sa v poraste.






















 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára