blog

blog

pondelok 24. októbra 2022

DUNAJSKÉ LUHY XIX - VYDRA RIEČNA NA LOVE

Ako to už s vydrami býva. Z ničoho nič a bez varovania. Zrazu boli na hladine rozvírené sinice, vlny a bubliny. Kľučkovala, vlnila sa a potápala. V snahe nájsť a uloviť rybu predvádzala neuveriteľné obraty. Ako sa objavila, tak sa aj stratila. Na chvíľu som si myslel, že sa zase objavila ale to si len bobor niesol desiatu do nory v brehu. Vydra sa mi na moju radosť ukázala. Nechala ma ale čakať dlhšiu chvíľu.  Zadarilo sa jej. Na moju radosť vyšla na breh a v packách držala malú rybu. Neváhala a hneď sa do nej pustila. Už bolo čo fotiť. Začala ju žrať od hlavy a zastavila sa až pri chvoste. Niekoľko krát zdvihla hlavu a obzerala sa naokolo či nehrozí nebezpečie. Keď dojedla, urobila na hladine zopár plaveckých temp, umyla sa a zmizla pod hladinou. Viac som ju nevidel. Vydrží pod vodou dlhé minúty a pri jej rýchlosti sa môže znovu vynoriť aj niekoľko sto metrov ďaleko. Alebo sa len pritají pod zarasteným brehom rovno pod mojimi nohami.



Vydra riečna






Bobor vodný



























Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára