blog

blog

piatok 14. októbra 2022

KOPAČKI RIT III - VYDRA NA LOVE

Jedno pochmurné ráno som sa išiel znovu pozrieť na suchý kanál. Čierne bociany odpočívali ako vždy. Beluše sa stratili úplne. Vo vode bolo mizivé množstvo vtákov. Myslel som si, že dôvod je, že už všetko vychytali. Pomaly som sa chystal, že pôjdem. V tom som zbadal na vode vlny a hneď nato aj pohyb vo vode. V sotva dvadsať centimetrovej vode sa metala vydra. Na chrbte mala popruhmi pripevnenú skrinku. GPS lokátor. Pravdepodobne ju odchytili miestni biológovia a zotročili ju v službách vedy. V mometne keď som ju zbadal, ulovila rybu. Voda bola rozbahnená. Od nánosov z dna bola úplne čierna. Na moje potešenie sa s rybou nezašila niekde pod breh či do húštia ale pekne ju predomnou zožrala. Kto už mal možnosť sledovať vydry na suchu, tak vie, že sa prakticky neustále čistia. Ich prosperita a zdravie závisí od zdravého a čistého kožuchu. Po tomto love to mala určite ťažké. Celá bola pokrytá čiernym blatkom. 

Bociany čierne

Beluše malé



Sliepočka vodná

Labuť hrbozobá


Fotky som naslepo poslal na miestnu vedeckú stanicu a čuduj sa svete prišla odpoveď: Vydra na fotkách je samec menom Godot. GPS tracker mu bol osadený v rámci projektu zameraného na sledovanie pohybov vydier v dôsledku extrémnych zmien hladiny vody v prírodnom parku. Godot je treťou vydrou označenou v rámci tohto projektu. Odfotili ste ho fantasticky a sme radi, že ho takto vidíme. Vieme, že tracker vyzerá trochu „objemne“, no bude ho nosiť už len pár týždňov, kým kožené opasky zmäknú a batoh spadne.

Vydra riečna
















Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára