blog

blog

pondelok 13. februára 2017

CORAL REEF III

The giant triggerfish (Balistoides Viridescens). Aký je slovenský názov tejto peknej ryby neviem. Trochu som sondoval po internete ale nepodarilo sa mi to zistiť. V zozname nebezpečných rýb Maledív sa nachádza na miestach až po tých jedovatých ale ešte pred žralokmi. Dorastá do dĺžky až 75 cm. Pri šnorchlovaní v Austrálií, Mexiku alebo Egypte sme s ňou nikdy nestretli. Jedného dňa sa Andy vybrala na hranu útesu a všetko prebiehalo ako malo. Zrazu sa priblížila k miestu, kde sa okolo útesu točila veľká žltá potvora. V snahe urobiť fotku sa priblížila trochu viac ako sa rybe páčilo a tá vyštartovala. Najodvážnejšia manželka sveta to však nevzdala a nezdrhla. Bránila sa plutvami a robila fotky. Nebolo to zrovna dvakrát rozumné ale pre dobrú fotku všetko. Poznáte to. Nakoniec sa vzdialila a prežila. 












Pre mňa to bola okamžitá výzva. Nejaká tupá ryba nebude predsa útočiť na mojich blízkych. Išiel som do vody. Približne na miesto stretnutia, Zbadal som ju po chvíli. Alebo ona mňa. Už sa ku mne blížila. Bol som dvakrát väčší súper a tak neútočila okamžite. Obchádzala ma. Asi rozmýšľala, kde sa mi zahryzne. Hore aj dole mala dva hnusné zuby. Po minúte sa odhodlala a zaútočila. Hneď som kopol naspäť. Zaútočila znovu. Znovu som kopol. Trafil som ju. Dúfal som, že ju to odradí ale opak bol pravdou. Bola odhodlaná útes ubrániť. Skúsila to ešte zo desaťkrát. Intenzita sa zväčšovala a intervaly skracovali. Fotil som až do momentu keď som zdrhol. Nehanbím sa to priznať. Ryba ma odprevadila a všetci sme boli spokojní
















Až po príchode domov som si ju vygooglil a zistil, že môže byť nebezpečná. Máva na útese ikry schované vo veľkom hniezde, ktoré srdnato bráni. Čo ťa nezabije, to ťa posilní. Sme múdrejší a tak v budúcnosti nebudeme robiť také blbosti. Namiesto stovky urobíme len desať fotiek a pôjdeme fotiť menej nebezpečné žraloky.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára