blog

blog

štvrtok 16. februára 2017

MANTA RAY

Hneď na druhý deň pobytu sme sa prihlásili na Manta trip. Išlo o šnorchlovanie s jednou z najväčších parýb v morskom svete. Manta veľká je najväčšia spomedzí všetkých druhov rají. Dosahuje hmotnosť až dve tony a má bežné rozpätie "kridiel" až 7 metrov. Najväčší ulovený exemplár mal rozpätie 9.1 m. Plavili sme sa dve hodiny okolo rezortov pre pracháčov, smerom na útes. kde sa tieto tvory bežne nachádzajú. Na lodi bolo 5 domorodcov, ktorých úlohou bolo manty nájsť a potom nás viesť pri šnorchlovaní. Po príchode na miesto sme križovali okraj útesu a hľadali tmavé body pod hladinou. Domorodci sedeli na streche a mali dokonalý výhľad. Po hodinách sledovania útesu mal kapitán príhovor. Upozornil nás, že manty pravdepodobne nie sú na stanovišti a prípadne ďalšie hľadanie nám neumožní vrátiť sa domov do času obeda. Našťastie si klienti vybrali manty a nie obed. Pokračovali sme. Tí čo ma poznajú, tak vedia, že keď som v niečom dobrý, tak sú to pozorovacie schopnosti. Nespočetne krát som zbadal nejaké hľadané zviera ako prvý. Po kapitánovom príhovore som naoko unudene povedal manželke, že tak ja im ju teda nájdem. Postavil som sa na provu lodi a zahľadel sa na hladinu nad útesom. Neubehli ani dve minúty a ukázal som kapitánovi tmavý chrbát asi sto metrov od nás. Bol som za frajera. Domorodci spozorneli a začali pobehovať po palube ako splašení. Kapitán otočil loď a vydal príkaz na prezliekanie. Nasadili sme si okuliare, šnorchle a plutvy. Naštartoval som GoPro. Keď bola loď v jej blízkosti, skočili sme do vody. Manta mala rozpätie približne 4,5 metra. Najprv plávala v plytkej vode. Vo vode bolo približne desať ľudí. Manta neeregovala útekom. Len sa presunula o pár desiatok metrov do hlbšej vody. Potom pokojne pokračovala so zberom planktónu. Plávala pod nami v kruhoch a osmičkách. Sem tam sa niekto z nás ponoril a snažil získať lepšiu fotku. Celé to trvalo asi pol hodinu. Potom prešla do ešte hlbšej vody. Prichádzali ďalšie lode. Videli náš kontakt s morskou obludou. Nad hlavami nám dokonca krúžil hydroplán. Najvyšší čas vrátiť sa domov.






































Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára