blog

blog

pondelok 27. februára 2017

Z KRYTU V MALÝCH KARPATOCH

S láskavým dovolením bratov Dobrovodských ( www.wildlifevideo.sk ) som mohol vo februári stráviť nezabudnuteľné chvíle v ich novom kryte umiestnenom na prudkom svahu Malých Karpát. Odrobili na mieste a aj na kryte množstvo práce. Kryt je severského typu. S viacerými okienkami a rukávom pre objektív. Cieľom môjho fotografovania boli dravce. Keď som začínal bolo krátko po poludní. Oteplilo sa a celú dobu mrholilo.  Ako návnadu som použil vnútornosti z diviaka streleného poľovníkmi ešte na jeseň. Návnada už bola dobre odležaná. Vietor fúkal rovno ku krytu. Vzduch bol nasýtený pachom diviny. Pre mňa nič moc ale pre dravce neodolateľná aróma. V okolí bol už pozorovaný myšiak, jastrab a výr. Nádejal som sa, že by mohla prísť aj líška či kuna.
 
Prvú hodinu sa na pľaci preháňali len sýkorky. Potom prišiel Ďateľ prostredný a aj Sojka škriekavá. Na preklenutie dlhého čakania fajn.


 Potom sa začali diať veci. Spoza horizontu vyšiel najprv srnec a potom jeho vyvolená.
 Pohľadali niečo pod zub, Pozreli, čo to za chmuľa na nich mieri objektívom a pokračovali  ďalej. 




Podvečer prišiel ako prvý Myšiak hôrny. Sadol blízko návnady a kontroloval situáciu. Potom skúsil odtiahnuť korisť z voľného priestranstva. Vnútornosti boli ťažké a prudký svah pracoval proti nemu. Nešlo mu to aj keď sa zaprel  celým telom. Preto začal korisť trhať.







Po určitej chvíli myšiak odletel a sadol si na blízky konár. Sotva tri metre nad návnadou. Buď bol najedený alebo videl niečo, čo ja nie. B bolo správne. 
 
Pri návnade už sedel veľký Jastrab lesný. Ako ináč. Tiež sa snažil korisť odtiahnuť do lesa. Obaja mi to výrazne sťažili. Boli od seba len kúsok a aj ten najmenší pohyb objektívom ich mohol vyrušiť. 

Myšiak sa tváril, že nechce zabojovať o večeru. Povyberal si zvyšky diviaka z pazúrov a očistil zobák o kmeň, na ktorom sedel. 


Potom si odgrgol a odletel preč.
Jastrab sa zatiaľ prestal trápiť s návnadou. Bola ťažká aj preňho. Tekutiny vo vnútornostiach sa snažili prevaliť celú korisť smerom dolu kopcom. Nechal to tak. Viac sa venoval krytu. Inštinkt mu radil dávať si naň pozor. Neustále pozeral mojim smerom. Bol na pochybách či sa pustiť do jedla alebo si zachrániť holý život. Mal som tušenie, že fotenie sa príliš rýchlo skončí.


Po krátkej chvíli naštartoval motory a odletel. Bolo to moje len druhé pozorovanie jastraba. Raz mi tento charizmatický predátor preletel ponad hlavu.  To sa za pozorovanie ani nedá považovať. Teraz mi dal necelú minútu. Úžasnú minútu. Skúsim ho znovu dostať pri najbližšej príležitosti.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára