blog

blog

pondelok 3. júla 2017

ZADNÁ POĽANA

Národná prírodná rezervácia Zadná Poľana zahŕňa cca 855 ha vrcholovej časti Poľany a priľahlých svahov. Rezervácia požíva 5. stupeň ochrany. Najvýznamnejším prvkom sú 180 - 230 ročné smrečiny na sopečnom podklade. Najstaršie stromy však môžu mať až 450 rokov. Časté sú tiež buky, javory a jedle. Pralesný vzhľad ekosystému je pôsobivý. Prešiel som sám úsek od roky zavretého Hotela Poľana až po Katrušku a späť. Popadané a vyschnuté stromy sú nedotknuté ťažbou. Posedy nevidno. Vlhkosťou presiaknuté podložie pomaly rozkladá mŕtve drevo a  kam sa človek pozrie, je množstvo hustej zelene. Čas od času sa objavia podmáčané lúky a mokrade plné kvetov a hmyzu. Podotýkam, že nepoznačené pastvou alebo kosbou. Podvečer mi prebehol jazvec. Ráno množstvo srnčej zveri a dva jelene. Na skalách okolo chodníka som zazrel Jašterice živorodé a červenú formu Vretenice obyčajnej. Ukázali sa aj Krkavce čierne. Hlavným dôvodom mojej návštevy Poľany však boli medvede. Plánoval som stráviť jeden večer a jedno ráno v kryte na Rajčokovej, ktorý je mimo rezervácie.

Z okraja kaldery sú neuveriteľné výhľady do vnútra ale aj na okolité horstvá.



Krivonos smrekový

 Jazvec lesný



 Tesár čierny




 Drozd kolohrivý


 Jeleň hôrny


 Krkavec čierny



 Medveď hnedý


 Srnec hôrny



 Vretienka dúšková
 Jeden z čeľade babôčkovité s veľmi zložitým latinským menom.
 Jašterica živorodá

Vretenica obyčajná (severná)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára