blog

blog

streda 1. septembra 2021

BOCIAN ČIERNY III

Na skrytom mieste niekde na Horehroní dobre informovaní domorodci objavili hniezdo Bociana čierneho. Na bežnom smreku. Hniezdo nebolo vybudované v nejakej mocnej vidlici ako som to mal možnosť vidieť na iných miestach. Na len o trochu mocnejšej bočnej vetve si na jednoduchej vidlici vybudovali ťažké hniezdo. Určite má desiatky kíl. Stabilitu určite má. Nikto nevie, či je tam prvý rok alebo je využívané opakovane už viac rokov. Ja by som odhadoval, že je tam viac rokov. Počas jedného popoludnia som mal možnosť pozorovať nudiace sa tri deti a dva prílety rodičov. Bonciančatá boli ešte v páperí. Sotva im začali vytŕčať čierne letkové perá. Nevedeli ešte poriadne stáť. Stávalo sa, že stratili rovnováhu a padli na zadok. Boli ale už dosť veľké aby ich rodičia nechali v hniezde bez ochrany. Veľké zobáky už vedeli používať a prípadnému predátorovi by už mali šancu sa ubrániť. Prílety rodičov trvali nevyhnutný čas. Len vyvrhli potravu a hneď leteli preč. Mladé bociany sa rýchlo nahltali. Kŕmenie ich prebralo. Desať minút boli ešte aktívne. Chodili po hniezde, mávali krídlami, ozobávali konáriky v hniezde a samozrejme pózovali fotografovi. Potom si zase sadli a čakali dlhé dve hodiny na  ďalší chod. Druhá návšteva bola o dva týždne. Mladé bociany už pekne podrástli. Na prílet rodiča som čakal takmer sedem hodín. Mladé celý ten čas prespali. Strašná nuda.










































Bráško, nežer to. To je môj jazyk.





Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára