blog

blog

sobota 4. septembra 2021

VČELÁR LESNÝ

Fotil som Sysle pasienkové na okraji cesty. Pobehovali po tráve a hľadali si potravu. Sú dosť rýchle a plne zaujali moju pozornosť. Zrazu sa hlodavce rozpŕchli a zmizli v norách. Poobzeral som sa a doslova sadol na zadok. Pätnásť metrov odo mňa Včelár lesný doloval z trávy osie hniezdo. Najprv sa pazúrmi snažil zväčšiť vstupnú dieru. Intenzívne odstraňoval hlinu. Potom strčil jednu nohu do rozšíreného otvoru a snažil sa dočiahnuť na potravu. Keď sa mu to podarilo, vytiahol na svetlo kus hniezda. Povyberal z neho larvy a pokračoval v kopaní. Okolo hlavy mu lietalo asi päť ôs ale nič si z toho nerobil. Keď už bol otvor dostatočne široký, strkal doň aj hlavu. Trčal mu len chvost a krídla. Osy sa na tú devastáciu len pozerali. Nebolo v ich silách zastaviť toto monštrum. Kŕmenie trvalo asi dvadsať minút. Potom zdvihol hlavu, pozrel na mňa a odletel.





























Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára