blog

blog

piatok 24. septembra 2021

VELICKÁ DOLINA II

Zavedenie kyvadlovej dopravy na Sliezsky dom eliminuje nekonečný výstup do vysokohorského prostredia alebo drahý pobyt v miestnom hoteli. Umožnilo mi to byť relatívne skoro ráno nad Velickým plesom a pokračovať v stúpaní do doliny medzi skaly. Cieľom boli kamzíky a svište, prípadne nejaké vysokohorské vtáky. Mal som šťastie. Spevavce zbierali potravu pre mládež v hniezdach. Krkavec tiež zháňal niečo do zobáku. Už nad vodopádom som narazil na prvú skupinu kamzíkov. Pásli sa vo vysokej tráve. Vyberali z nej určité  Asi po dvadsiatich minútach odbehli cez kamenné pole pod skalnú stenu a na moju radosť začali do nej stúpať. S ľahkosťou nachádzali cestu tam, kde by ma to ani nenapadlo. Nad všetkým mal dozor starý svišť. Držal sa na jednom mieste a pozeral na moje snaženie. 

Velické pleso


Trasochvost horský





Ľabtuška vrchovská



Svišť vrchovský tatranský








Kamzík vrchovský tatranský


Krkavec čierny





























Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára