blog

blog

streda 8. septembra 2021

V DOLINE SANU IX

Tri rána na brehu Sanu a každé iné. Zmeny spôsobili rozdielne hladiny vody. Pri príchode do Bieszczad pršalo a to dosť. Hladina vody v rieke zakrývala skoro všetky kamene. Prúd vody bol silný a perejí bolo málo. V ďalších dňoch hladina postupne klesala. Kameňov bolo vidno každou hodinou viac a viac. Voda opadala. Na okolitých svahoch či brehu bola nejaká tá vysoká zver. Priamo v toku vody sa to hemžilo mládežou. Rodiny vodných vtákov sa snažili vyjsť hore prúdom a nájsť niečo k zjedeniu. Mladé vodnáre už lovili samé. Rodičov sme nevideli. Čierny bocian nás ignoroval. Vydra sa nám mihla prakticky pod nohami. Bola tak blízko, že sa nám nezmestila do hľadáčika. Prekvapila ma. Plávala dolu prúdom a stratila sa nám za jednou z perejí. Srnka prechádzajúca z protiľahlého brehu nasadila všetkému čerešničku. Medveďov a vlkov v Sane mám už nafotených plno. Srnka bola moja prvá.

Jeleň hôrny



Doma zúrili tridsať stupňové teploty a my sme si hoveli na brehu v zimných bundách.

Rodina Kačice divej







Rodina Potápača veľkého

Vydra riečna nám nedala šancu. Bola blízko a veľmi rýchla.

Laň sme zastihli cestou na stanovište. Možno už prešla cez rieku.



Bocian čierny

Vodnár potočný





Na moju radosť prechádzala Srna lesná tok rieky pekne pred mojim objektívom.





Trasochvost horský


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára