blog

blog

nedeľa 14. apríla 2019

BOBOR VODNÝ

Minulý rok sme fotografovali bobra v jazierku v Mucznom. Bol máj a vegetácia naokolo nám bránila vo výhľade na "dreveného" hlodavca.  Neskorý marec ponúkal úplne iný pohľad. Krátko po zime bolo všetko naokolo zdanlivo bez života. Bol to však klam. Aj tu sa príroda prebúdzala a keď som sa stíšil, mal som toho možnosť vidieť na jeden fototermín až až. V jazierku  plávala Kačica divá. Keď sa ale na blízkom smreku objavil mladý Jastrab veľký, odletela.  Neďaleko bližšieho brehu sa skupina asi tridsiatich Skokanov hnedých oddávala neviazanému sexu. Zo žabieho slizu si vytvorili asi meter široké hniezdo, kam v zbesilej snahe, hlava nehlava, otvor neotvor, nakládli tisíce vajíčok. Moja hriešna polovica potichu závidela. Na moje prekvapenie bobor vyšiel ešte za dobrého svetla. Najprv si prezrel jazierko v povinnej plavbe. Skontroloval majetok. Potom na moju radosť vyliezol na breh. Konečne. Bol hladný a hľadal niečo, čo by ostrúhal ako ceruzku. Napokon si odhryzol asi štyri vetvičky z rôznych stromčekov. Dokonca aj malý ihličňan. Všetko si  to chytil do zubov a zaliezol späť do brlohu. Chvíľu som ešte čakal. Pred zotmením sa plávajúc ukázal ešte na sekundu. Stihol som urobiť tri fotky a bol koniec. Až na monitore PC som zistil, že to bola vydra. Na pľaci som o nej nemal ani tušenia. Jasná pozvánka aby som sa zastavil ešte raz.



 Kačica divá
 Jastrab veľký
Skokany hnedé
Hniezdo, v ktorom nakládli vajíčka všetky páry v jazierku.



 Povinná prehliadka majetku.
 Pre mňa historický moment. Bobor na brehu.












 Bolo tesne pred zotmením ale pre bobra sú to vlastne raňajky.

Vydra riečna


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára