blog

blog

štvrtok 18. apríla 2019

GÓRNY SAN 2 III

Kedysi dávno. V dobe, keď som navštívil Bieszczady po prvýkrát, mi človek z www.carpatica.net opisoval možnú budúcnosť oblasti. Vtedy som si pomyslel, že opisuje len sen. Na území Ukrajiny, Poľska a Slovenska by jedného dňa mohol byť obrovský nadnárodný park. Obdoba amerického Yellowstonu. Fotografie, na ktorých bizóny a medvede pobehujú po cestách troch štátov Montany, Idaha a Wyomingu pomedzi autá a domy sú všeobecne známe. Vtedy som samozrejme ešte netušil ako blízko tento sen môžem snívať naozaj. Šoférujem si tak samochod po bieszczadských cestách a zrazu mi do cesty vkročí zubor. Potom druhý. Tretí. Celé stádo Górny San 2. Neprebiehali. Pokojne kráčali. Iné sa pásli na tráve v okolí cesty a iné v blízkom lese. Boli v pohode. Najprv som fotil cez okno. Potom som otvoril dvere. Neskôr aj vystúpil. Zubry nereagovali. V polovici fotenia sa pri mne pristavilo auto pohraničnej stráže. Už som myslel, že zase budú chcieť doklady ale nechali ma tak. Videli, že nie som pašerák alebo prevádzač. Pomaly sa stmievalo. ISO rástlo do výšin a tak som to odpískal. Počas jazdy do domku s noclegom som sa škeril okolo celej hlavy. Práve som prežil spektakulárny zážitok. 





















Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára