blog

blog

piatok 12. apríla 2019

GÓRNY SAN 2 II

Druhé stádo zubrov na hornom Sane očividne prosperuje. V priebehu piatich dní som mal možnosť pozorovať stádo samíc s mladežou a aj dominantného býka, ktorý zablúdil k zagrode pokazowej, kde poliaci chovajú tieto obry za účelom ich reintrodukcie do voľnej prírody. V čase môjho príchodu sa dve chovankyne - zubrie krowky kúpali v miestnom potoku. Bez plaviek. Na zvieratá pri vode alebo priamo v nej je spektakulárny pohľad, ktorému nejde odolať. Fotil som, čo to išlo. Kde sa vzal, tu sa vzal, zrazu stál na tej istej strane ohrady ako ja, divoký býk a so záujmom pozoroval to isté divadlo. Bol v protisvahu a mal dobrý výhľad. Krowkam v najlepšom veku nešlo odolať. Sledoval ich celú hodinu a slintal. Podobne ako ja. To sa ale nepáčilo domácemu pánovi. Všetky nároky na miestne krásky si robil on. Pomalým rozvážnym krokom išiel priamo k sokovi. Tomu sa samozrejme odísť nechcelo ale ako sa dominátor približoval, neváhal a stratil sa v lese. Predsa len bol o nejaké to kilo ľahší. Vychádza mi z toho, že to tí Poliaci robia dobre. Príroda im pomôže a o rozdiely sa postará sama.
 Krowky v potoku






 Chlípny divoký býk očumujúci krowky spoza plotu.



Celkový pohľad na situáciu.
 Dominantný býk v ohrade.

 Pomaly, krok za krokom, rovno k sokovi.

 Počúvaj sraľo, nech už ťa tu nevidím.


 Osamelého býka pohltil les.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára