blog

blog

streda 3. apríla 2019

ŽERIAV POPOLAVÝ - PÁRENIE II

Na druhý deň ráno tesne po východe slnka sa objavil domáci pár. Čierny "chvost" sa dal ľahko identifikovať. Bolo príjemné sledovať starých známych. Vyšli z lesa na slnkom zaliatu lúku. Niektoré jej časti boli ešte tienené stromami ale my sme mali šťastie. Žeriavy sa motali po tej osvetlenej časti. Chvíľu sa kúpali v slnečných lúčoch. Tancovali vo vetre. Vyskakovali a tešili sa na to čo príde. Všetko išlo rovnako ako sme to pozorovali včera. V jednom momente sa to ale zmenilo. Samica s čiernym "chvostom" namiesto toho aby očakávala skok partnera sama vyskočila na neho a začala robiť tie smiešne pohyby. Bol som zmätený a do dnešného dňa som. Určite si nevymenili pozície. Na čo by to robili. Najjednoduchšie vysvetlenie je najpravdepodobnejšie. Pozorovali sme iný pár. Tentokrát mal čierny "chvost" samec. Keby som nemal fotky ako dôkaz, vážne by som si myslel, že som slepý. 


 Divoké tance.
















 Padám. Pozor na zobák.



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára