blog

blog

pondelok 4. augusta 2014

RINGING II.

V prvom blogu o krúžkovaní som písal o stacionári v Drienovci. Tam som sa naučil všetko, čo o tejto činnosti viem. Teraz niečo o mojich skúsenostiach s krúžkovaním.
 
Môj prvý fotografický úlovok s krúžkom bol prekrásny Hýľ lesný odfotený na jar na Šumave. Až na monitore som si všimol, že samec má krúžok. Urobil som maximálny výrez a pýtal sa môjho mentora pri určovaní druhov, p. Mira Fulína čo s tým. On poslal fotografie do českého krúžkovacieho centra. Prakticky obratom prišla odpoveď, že exemplár bol krúžkovaný krúžkom N 654 104, ktorý obdržal 8.4.2012 dospelý samec Hýľa v Chlume v okrese Prachatice.
 
 
Na jeseň som v maďarskom NP Hortobagy odfotil rodinu Žeriavov popolavých. Mladé mali na nohách sadu šiestich rôzne sfarbených  krúžkov. Kombinácia farieb je u každého exempláru iná. Samozrejme som nevedel, čo s tým a zase mi pomohol hore spomínaný ornitológ. Odpoveď prišla. Mladé žeriavy s farebnými krúžkami BuYY-YRG and YBkY-WYR boli krúžkované vo Fínsku Pekkom Mustakallim. Viac info  na: http://kraniche.de/Forschung/Beringung.shtml#Ringe or http://www.kraniche.de/_EN/BeringungEN.shtml . Prišiel aj kompletný report ale v pdf formáte. Neviem ako ho sem zavesiť.
 

Nečitateľný krúžok mal Bocian biely. Odfotil som ho tiež v Maďarsku. Robiť sa s tým nič nedalo. 
 V zime som priamo na Sibírskej ulici v Bratislave rovno z auta odfotil Havrana poľného so žltým krúžkom s číslom 259.
 

Odpoveď prišla od p. Jiřího Česáka Dobrý den pane Orolín, včera jsem dostal zprávu a fotografie o havranu se žlutým odečítacím kroužkem 259 kterého jste vyfotil. Zimující havrany v Rábech u Pardubic chytám a kroužkuji již 32. zimu. K odchytu používám dvě voliéry a za toto období zde bylo okroužkováno skoro 20 000 havranů a přišlo 138 hlášení z 9 Evropských států. V roce 2010 až 2012 jsem kroužkoval havrany právě žlutými kroužky a bylo označeno 747 havranů. Díky Vám jsem získal svoje první hlášení ze Slovenska. Poslal aj zopár fotiek a report z pozorovania.
 
Na ďalšiu jar som v rakúskom národnom parku Seewinkel odfotil Hus divú. Na rozdiel od iných vtákov, husy a labute nedostávajú krúžky na nohy ale límce na krk. Dajú sa tak na diaľku ľahšie odčítať. Môj druhý mentor pán Leander Khil z Rakúska preposlal údaje do rakúskeho krúžkovacieho centra a dozvedeli sme sa, že hus bola límcovaná na Vysočine v ČR. Pendluje medzi Českom, Rakúskom a Maďarskom. Moje pozorovanie bolo deviate v rade. Očividne límec funguje. 
Včera som v NP Seewinkel odfotil Kulíka riečneho so štyrmi farebnými krúžkami. Možno je domáci a možno cezpoľný. Rozposlal som informácie a očakávam odpovede.

 Odpoveď prišla: A very interesting bird. Judging from the pictures, it was ringed in 2007 in Donau Auen national park, east of Vienna as an adult male. So it might be older than 8 years.
 
Včera som odfotil tieto limcované divé husy


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára