blog

blog

sobota 15. júla 2023

VLHA HÁJOVÁ III - BUDOVANIE HNIEZDA

Topoľ biely vyrastá do obrovských rozmerov. Skupina týchto stromov už dokáže vyrobiť poriadnu džungľu. Nájsť na jej vrchole asi vo výške 40 metrov hniezdo Vlhy hájovej je prakticky nemožné. Budujú si ho na konci vetiev vo vydlici dvoch konárikov. Upletú si hniezdo vo forme prúteného košíka. Mne sa to prakticky nemožné podarilo a také miesto som našiel. Prezradil ho pohyb v lístí. Našiel som medzi nimi zopár vpletených drevených vlákien. Na druhý deň už samička pokročila a obrysy košíka sa už dali vidieť. Opakovane prilietala s materiálom, ktorý vplietala okolo nosných konárikov. Samec len vyspevoval a zháňal si potravu na susednom jaseni. Keď samička letela po materiál, sprevádzal ju. Aj tam vyspevoval. Vo výhľade na hniezdo mi vadili listy. Fotografie sú skôr popisné. Potom však samička urobila niečo, čo ma vôbec nepotešilo. Priletela s roztrhaným mikroténovým sáčkom a začala ho vplietať do hniezda. "Si robíš srandu!" pomyslel som si. Fotil som ako sa trápi s kusom sáčku. "Zapleť ho tam poriadne aby ho nebolo vidieť!" šomral som. Našťastie si samička zobrala moje želanie za svoje a na druhý deň bol mikrotén pekne zapracovaný. Na prvý pohľad na nerozoznanie od prírodných vlákien, ktoré prinášala neskôr na výstelku. Na posledných fotkách je vidieť, že hniezdo už má plný objem a samička v ňom už sedí.












































Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára