blog

blog

streda 11. marca 2015

MALÁ FATRA

Navštívili sme Malú Fatru a v nej Vrátnu dolinu. Po letnom úspešnom pozorovaní medveďov som sa rád vrátil. Mackovia ešte asi spia. Možno sú už hore ale stále ešte zívajú. Z fotografií je vidno, že v horách sa už začala večná bitka dvoch svetov. Starého zimného a nového jarného. Nad úrovňou 700 m.n.m. je ešte stále sneh a ľad. Do tejto nadmorskej výšky sa sneh už roztopil a počas slnečných dni sa les priemeňa na príjemné miesto vhodné na život. Naopak hore na hrebeni zostáva vzduch mrazivý. Zimná rozprávka tak krutá k životu môže ešte nejakú dobu pokračovať.

Pri vstupe do doliny na nás čakali notoricky známe vápencové skaly. Tiesňava bola zaliata slnkom a bez snehu. 

Naopak Rozsutec ešte stále zimuje. Stopy v snehu svedčili o prítomnosti zvierat.
Nezostalo mi nič iné len čakať. Ale nie na tomto mieste.
Lúky a rúbaniská na úrovni Bieleho potoka a Varínky sú na to vhodnejšie
Vysoká zver je stiahnutá v nižších polohách. Dostupnosť potravy a možnosť úteku pred človekom a dravcami je tam vyššia.

Jelene ešte stále nezhodili parohy. Majú najvyšší čas



 
Hore na hrebeň som samozrejme nevyšiel po svojich. Nie som blázon. Použil som kabínkovú lanovku. Bez okuliarov sa tam nedalo vydržať. Odraz slnečných lúčov bol neskutočne žiarivý.
 
 Sneh, ľad a námraza vytvorili čarovné miesto.





Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára