blog

blog

utorok 17. októbra 2023

LUHY RIEKY MORAVA XIII

Dunajské luhy boli pod vodou a tak som zašiel na vizitu do luhov rieky Moravy. Pomaly som sa blížil ku krytu a krížom cez lúku som zazrel bachyňu so šiestimi prasiatkami. Pritajil som sa a nechal ich prejsť lúku a vojsť do tŕstia. Smerovali na ležovisko v suchej časti ostrova. Tam uprostred tŕstia sú celý deň kryté pred zvedavými očami. Potom som utekal do krytu. Rozbalil sa a čakal. Trasúce sa vysoké steblá mi už signalizovali, že sa pretláčajú von. Pomaly sa trúsili. Prasiatká rypáčikmi stále hľadali niečo pod zub. Presne tak ako to videli u mamy. Bolo mi jasné, že highlight dňa sa mi práve odohráva pred očami. Lepšie to už byť nemohlo. Nakoniec sa ešte predviedli vo vzdušnom súboji krahulec s myšiakom. Ako to už býva pekne prehnal ten malý toho veľkého.


Mama bachyňa








Sliepočka vodná


Rybárik riečny



Jastrab krahulec a Myšiek hôrny




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára