blog

blog

pondelok 27. decembra 2021

BIEBRZANSKI PARK NARODOWY IX - KLEMPA

Klempa je poľský výraz pre losicu vodiacu mladé. Mne to znie dosť nepekne ale nie je to tomu tak. Po rannom fotení sme sa ju pokúsili nájsť v oblasti aj podvečer. Ležala asi pol kilometra od cesty. Presne podľa predpisu. Losy si na prežúvanie vyberajú miesto tesne pod vrcholom malého kopčeka. Ideálne s nejakým kríkom alebo konármi v blízkosti. Takáto poloha losom umožňuje mať prehľad čo sa deje v okolí a pritom nevystavovať svoju veľkú siluetu nepovolaným očiam. Tentokrát boli pokojné aj losíčatá. Asi si nás pamätali z rána. Keď som sa priblížil, klempa vstala. Myslel som, že sa chce vzdialiť a tak som sa stiahol späť. Ale ona si len našla nové miesto na zaľahnutie. Posunula sa len o zopár metrov. Zase ale použila ten istý princíp pre jeho výber. Pod vrcholom malého kopčeku a v kryte za vetvami padlého stromu. Deti sa posunuli spolu s ňou. Mladý lošak dokonca až úplne k nej. Aby som mohol urobiť zopár fotiek, tiež som musel vyjsť na susedný kopček.

Vďaka prefíkanej taktike vedela o nás klempa oveľa skôr ako som ju zbadal ja. Na svojom stanovišti mala dokonalý prehľad o tom čo sa deje v okolí. Sama sa mohla rozhodnúť, či utečie alebo zostane. 

Vstala a skúmala čo sa bude diať.

















Napokon sa rozhodla a znovu si ľahla. Bola nám udelená milosť.









Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára