blog

blog

sobota 25. decembra 2021

PUSZCZA KNYSZYNSKA - PREKVAPENIE PRI CESTE

Knyszynský les na severovýchode Poľska sa môže pochváliť jednou výnimočnosťou. Je to rozsiahly rovinatý lesný komplex ale miestni ho neustálym zalesňovaním okolia ešte rozširujú. Cestou z Biebrze do Bialoweže sme prechádzali týmto lesom, keď sa prihlásila potreba uľaviť si. Zastavili sme pri malom repkovom poli. Na naše veľké prekvapenie sa na ňom pásol statný losí býk. Parohy mal rozšírené do malej lopaty. Nikto z nás to nečakal. Na vykonanie potreby som zabudol. Vyskočil som z auta, obliekol si bundu, zobral foťák a začal som sa k nemu zakrádať. Obchvatom som sa ho snažil dostať do hľadáčika z lepším pozadím. Spoza nízkych stromov ma ale prekvapili ďalšie tri losie samce. Neodbehli. Len sa presunuli bližšie k okraju lesa. Stále som menil polohu. Boli z toho mierne rozhodené. Stále hrozilo, že sa stratia v lese. Bolo to také tancovanie na hrane. Pre trochu stresu boli aspoň nútené zdvihnúť hlavu z repky. Keby o nás nevedeli, pokojne by sa pásli a je pravdepodobné, že by nikdy nezdvihli papuľu z misky plnej jedla.


























Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára