blog

blog

nedeľa 19. decembra 2021

BIEBRZANSKI PARK NARODOWY VI - V MOKRADIACH

Pred cestou som si predstavoval kde a v akom prostredí by som chcel nafotiť losy. Mal som obavy z obrázkov na pokosených pasienkoch či dokonca z polí. Mokrade naopak samozrejme patrili k takýmto miestam. Preto som bol celý happy, keď som hneď prvé ráno prvého dňa prakticky prvým pohľadom z vyhliadkovej veže spozoroval dva losy. Samicu a mladého býka. Boli ďaleko a svetla bolo málo. Mali však dobrý smer. Existovala nádej, že pretnú cestu neďaleko nás. Nakoniec sa tak nestalo ale začiatok to bol dobrý. O nejakú chvíľu sme na druhej strane cesty pozorovali losí zadok ľahajúci si v húštine. Pokračovali sme v prieskume mokradí. Podarili sa nejaké srnky, migrujúce žeriavy a mladý Orliak morský, ktorý si na jednom z nich pochutnával.  Podvečer sme sa vrátili na to isté miesto. Prešiel som od auta zo sto metrov a už som ich zbadal. Mama losica s mladým "lošákom" ako ho volajú poliaci. Mama sa kŕmila na zvyškoch listov v kroví. Mladý los bol blízko terénnej depresie plnej vody.






Orliak morský




Srnec lesný






rieka Biebrza




Žeriav popolavý










Los mokraďový








Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára