blog

blog

štvrtok 12. septembra 2024

LUHY RIEKY MORAVA XV

August je pre mňa mesiac Marchauenu. Už roky. Slnkom skúšané luhy sú vyprahnuté a zver a vtáky sa dajú relatívne ľahko pozorovať v okolí ramien rieky Morava. Vody je málo. Brehy sú ustúpené a dno obnažené. Pri prvej návšteve som mal možnosť pozorovať množstvo vtákov. Hlavne čierne bociany nad hlavou ma potešili. Sotva štvrťhodiny po príchode na "moje" miesto som si všimol na protiľahlom brehu líšku. Najprv sa len tak poflakovala pri vode. Hľadala niečo pod zub. Potom sa však z ničoho nič rozbehla rovno ku mne. Ako keby ju niečo naháňalo. Prišla až pod veľký mŕtvy kmeň a tam mi zmizla.

Holub hrivnák


Sokol myšiar


Ďateľ veľký
Žlna zelená

Tesár čierny


Orliak morský

Bocian čierny
Rybárik riečny
Labuť hrbozobá

Nutria riečna a Kalužiak perlavý

Volavka popolavá

Kačica divá










Líška hrdzavá













Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára